Magazín kulturního dění v Praze a okolí

Divadelní průzkum ukázal, že v oblíbenosti vládne komedie

kome01
Před Otáčivým hledištěm aktuálně dominuje klasická renesanční komedie Dekameron o lásce, žárlivosti a všemožných intrikách
28.06.2017 14:00 | Ladislav Lhota

Rozsáhlý průzkum veřejného mínění zorganizovali pracovníci Jihočeského divadla v první polovině letošního roku. Dotazníkové šetření se zaměřilo na různorodé divácké skupiny. Cílem bylo získat zpětné vazby k činnosti jednotlivých souborů a všem divadelním aktivitám, dozvědět se více o kulturních preferencích obyvatel jihočeské metropole, potažmo celého kraje i fanoušků JD odjinud. Potvrdilo se, že nejoblíbenějším žánrem napříč generacemi je komedie.

ČESKÉ BUDĚJOVICE – Pouze u věkové kategorie nad 60 let byla úspěšnější opera, na kterou chodí vícekrát ročně přes 55 procent seniorů. V případě střední generace jsou po komediích nejoblíbenější současné hry, které navštíví dvakrát za rok i častěji polovina respondentů ve věku 46 – 60 let a více než 40 procent v kategorii 36 – 45 let. Přes dvacet procent diváků nejmladší generace nemá žádnou zkušenost s klasickými dramaty, operou či baletem, ale mělo by zájem je vidět. Junioři v tomto ohledu předčili ostatní generace.

Nepřekvapila oblíbenost komedií ani zájem starších diváků, zejména předplatitelů, o klasiku, operu nebo balet. Podobně se jevil přístup střední generace k repertoáru ze současnosti. „Nový je pro nás divácký potenciál u nejmladší divácké skupiny, která vyhledává naše Malé divadlo a experimentální formy. Zůstává výzvou přivést mladé ve větším počtu na velké scény našeho čtyřsouborového divadla,“ vyjádřil se Lukáš Průdek, ředitel Jihočeského divadla.

Do průzkumu se zapojila skoro tisícovka respondentů. Vyjadřovali také míru spokojenosti s jednotlivými scénami, na nichž účinkují soubory Jihočeského divadla. Podle očekávání vládla značná spokojenost s Otáčivým hledištěm v Českém Krumlově, jehož prostředí ohodnotilo s maximální spokojeností 62 procent lidí, naopak nejméně kladných odpovědí nasbíralo prostředí budějovického DK Metropol s 29 procenty.

Dotazníkové šetření se vztahovalo i na obecnější trendy trávení volného času a komunikace s divákem. Návštěva divadla jednoznačně zvítězila mezi společenskými volnočasovými aktivitami. Nejčastěji v divadle tráví svůj čas 44 % respondentů, s odstupem následuje kino (11 %) a koncerty moderní hudby (9 %). Sociální média častěji využívají mladší osoby, ale pro všechny generace vychází stejné pořadí využívaných sociálních médií: 1. Facebook, 2. Instagram, 3. Twitter.

(lho – tzd)
Foto archiv Jihočeského divadla



Přidej komentář