Magazín kulturního dění v Praze a okolí

Téměř dokonalá láska přeskakuje v čase. Vyvolává napětí

pd01
V komorním příběhu uváděném poprvé na tuzemských pódiích, se představují herečtí bardi Pavel Oubram s Tomášem Drápelou a posila Jihočeského divadla Beáta Kaňoková
28.04.2018 15:28 | Ladislav Lhota

Dubnová premiéra psychologického thrilleru Téměř dokonalá láska od kanadské autorky Nicole Moeller představuje poslední činoherní novinku Jihočeského divadla v letošní sezoně. Komorní příběh uváděný poprvé na tuzemských pódiích připravil mladý tvůrčí tandem Kristýna Kosová – Adam Svozil pro Studiovou scénu Na Půdě s trojicí protagonistů, zkušenými bardy Pavlem Oubramem a Tomášem Drápelou resp. nedávnou posilou souboru, Beátou Kaňokovou. Nejbližší repríza se koná 4. května.

Č. BUDĚJOVICE – Únosce Mathew (Pavel Oubram) uvěznil Chloe Evansovou (Beáta Kaňoková) ve sklepě svého domu, když jí bylo dvanáct. Po šesti létech se dívce vydaří útěk a podobně jako její reálný předobraz Natascha Kampuschová vstoupí záhy do všeobecného povědomí na celém světě. Medializace jejího případu se shodou náhod ujme Greg (Tomáš Drápela), redaktor bulvárního The Sun vycházejícího v Torontu, který již v době dívčina zmizení získal exkluzivní rozhovor s jejím otcem a teď se snaží dokázat šéfům, že nepatří do starého železa.    

Mnohoznačný thriller pojednává o touze někoho vlastnit, potřebě vlastnit svůj příběh, o nároku znát pravdu. „Hra má zajímavou narativní formu a odvíjí se v různých časových rovinách. Každá z postav předkládá divákům svoji vlastní verzi příběhu. Doplňováním skládačky vzniká napětí, které připomíná detektivku,“ popisuje Kristýna Kosová, křehčí polovina režijní dvojice. „Vedle společenských témat, k nimž patří fungování médií a kultura celebrit, vykresluje autorka psychologický profil dívky vězněné ve sklepě a ne úplně čistou hru novináře, který o ní píše seriál článků,“ doplňuje Adam Svozil.

Muži se nepotkají

Divák načerpá řadu námětů k zamyšlení a celý zhruba stominutový večer zůstává připoutaný k rychle plynoucímu a často se střídajícímu obsahu konverzace v podání třech aktérů, kteří vystupují v různých časových rovinách. Herecká akce je velice intenzivní. Text rozstříhaný na množství fragmentů nedovolí ani na chviličku polevit v soustředění. Inscenaci charakterizuje velmi zvláštní struktura, při níž se minulost prolíná se současností a nejednou běží na scéně paralelně. Mužští představitelé vstupují mezi kulisy často ve stejnou chvíli, hrají svůj part a přitom se vůbec nepotkají.

Pavel Oubram s Tomášem Drápelou odvádějí profesionální výkon, který od nich čekají příznivci Jihočeského divadla. Mile překvapí Beáta Kaňoková. Ve své první roli od příchodu do souboru (Letní vosy nás štípou už i v listopadu) byla trochu sešněrovaná, tentokát však dostává mnohem širší prostor k rozvinutí hereckého talentu a skvěle ho využívá. Režisérská dvojice debutující pod Černou věží (Kristýna Kosová s Adamem Svozilem se prezentují například v Divadle Na Zábradlí) přizvala ke společnému dílu také výtvarnici Pavlu Kamanovou a autora hudby Jakuba Kudláče.

Ladislav Lhota
Foto Petr Neubert  


pd02
pd03
pd04
pd05
pd06


Přidej komentář