Magazín kulturního dění v Praze a okolí

V Boudě na Mariánském náměstí se hrálo 42 dní

kbd01
Dočasný Divadelní areál Bouda nabídne dvaačtyřicet představení, celkem tento unikátní prostor navštíví přes osm tisíc lidí, kteří zaplatí za vstupné skoro tři miliony korun. Provoz Boudy završí oslavy 100 let Jihočeského divadla a upozorní na nutnost postavit novou budovu. Snímek je z taneční show Inscenační porada
17.01.2020 13:13 | Ladislav Lhota

Jihočeské divadlo spojilo letopočet 2019 s oslavami 100 let svého trvání a zahrnulo do nich řadu projektů od výjezdního festivalu Pražská spojka, přes jubilejní výstavu v Jihočeském muzeu, unikátní představení CampQ, speciálně upravený program všech čtyř souborů na stálých scénách i Otáčivém hledišti v Českém Krumlově, přípravu knihy Po stopách Jihočeského divadla až ke zbudování dočasného Divadelního areálu Bouda, ve kterém pulzoval život od 13. listopadu 2019 do 16. ledna 2020.

Č. BUDĚJOVICE – Dominantní divadelní sál do Boudy na Mariánském náměstí v jihočeské metropoli nezištně zapůjčilo pražské Divadlo bratří Formanů. Za dvaačtyřicet dní divadelního provozu zde odehrály soubory Jihočeského divadla pětatřicet představení, o dalších sedm se zasloužili hostující umělci. Divákům se Bouda otevřela poprvé 13. listopadu Sametovým speciálem DVTV s moderátorkou Danielou Drtinovou. Slavnostní zahájení 21. listopadu obstarala světová premiéra unikátní adaptace Smetanovy opery Dalibor. Celkem navštívilo Boudu 8 173 diváků, kapacita se využila ze čtyřiadevadesáti procent. Tržba ze vstupného vyšplhala k sumě 2 275 909 korun.

Čtyřicet šest procent návštěvníků přišlo z Českých Budějovic, třicet procent se rekrutovalo z Jihočeského kraje, dvacet tři z ostatních krajů a jedno procento ze zahraničí (Slovensko, Dánsko, Velká Británie, Švédsko, Rakousko). První půltucet představení náležel opeře Dalibor v adaptaci zesnulého Miloše Formana a režii Tomáše Studeného, který spolu s Pavlem Drábkem napsal nové libreto. Následující desítku představení odehrál činoherní soubor Jihočeského divadla. V režii Martiny Schlegelové si dokráčela pro nemalý ohlas politická satira Zadržitelný vzestup Artura Uie. Třetí premiéry se ujal baletní soubor. Pětkrát uvedl vtipnou taneční show Inscenační porada v hlavní roli s Jiřím Lábusem.

Kdo neví, že tady stála Bouda?

Závěr kalendářního roku patřil Malému divadlu a inscenaci Útěk do Egypta přes království české v režii Petra Haška. Útěk se těšil s 99.73 procenty nejvyšší návštěvnosti. Součástí areálu byla také Maringotka Malého divadla s unikátní vizuálně zvukovou instalací k 70. výročí této scény. Do interaktivního prostoru Maringotky vstoupilo 308 zájemců. Startem Boudy spustilo Jihočeské divadlo nový způsob hlasování Jihočeské Thálie, do něhož se mohou zapojit pouze diváci vycházející z hlediště po představení. Hlasovalo 2 839 lidí, vyhrál Útěk do Egypta. Hosty v Boudě byli Pecha Kucha Č. Budějovice, Divadlo bratří Formanů, Divadelní spolek J. K. Tyl a Dejvické divadlo.

Fungování Divadelního areálu Bouda na Mariánském náměstí paralelně doplňovala prozatímní kavárna Geodom – Iglú, kterou zásobovalo bistro Jdem tam nejen občerstvením, ale i zajímavým programem. Uskutečnil se zde Vánoční market pro děti i dospělé a další akce či pořady: Grow with Google, Bio-plasty (Spása nebo hrozba pro životní prostředí?), Budějovánky pro psí Radovánky, Jamování, Polívkování, Dílničky, Baron Prášil v Kocourkově a jiné příběhy, Benefiční podvečer. „Hlavní poslání Boudy bylo rozšířit myšlenku na stavbu nové divadelní budovy. Myslím, že neexistuje žádný Budějovičák, který neví, že tady stála Bouda,“ ujistil ředitel JD Lukáš Průdek. 

Ladislav Lhota
Foto Petr Zikmund, Alexandr Hudeček, archiv JD                   


kbd02
kbd03
kbd04
kbd05
kbd06
kbd07
kbd08
kbd09
kbd10
kbd11


Přidej komentář