Magazín kulturního dění v Praze a okolí

V Prácheňském muzeu hořelo. Výstavy jsou přístupné

060323pmh01
Prácheňské muzeum v Písku pokračuje v neomezeném provozu i po požáru v depozitáři historického nábytku nad Rytířským sálem. Lákadlo pro návštěvníky představuje trojice výstav otevřených 1. března, které budou atraktivním doplňkem stálých expozic až do 28. května. Hodně napovídají názvy: Zamilovaný Písek, Milování v přírodě, Květomluva
07.03.2023 09:43 | Ladislav Lhota

Prácheňské muzeum v Písku potkala v pondělí 6. března nepříjemnost. Z dosud neobjasněných příčin propukl požár v depozitáři nábytku přímo nad vzácným Rytířským sálem. Značné poškození nebo úplné zničení postihlo několik kusů historického mobiliáře. Událost se však nedotkla muzejního provozu pokračujícího v plné míře. Lákadlem pro návštěvníky je trojice výstav Milování v přírodě, Zamilovaný Písek a Květomluva, které se otevřely 1. března a budou přístupné do 28. 5. 

PÍSEK – Celé jaro bude muzeum nad řekou Otavou zasvěcené poznávání a historii vztahů mezi lidmi, ale i dalšími zástupci živočišné říše. Zamilovaný Písek v Malé výstavní síni nabízí ukázky z muzejních sbírek, které se týkají citové náklonnosti mužů a žen v minulosti na území celých jižních Čech. Představí zdejší dary z lásky, tedy předměty, které si nejčastěji vyměňovali zamilovaní, památeční předměty stvrzující milostný cit či zásnubní a svatební náležitosti. Jako tenká nit výstavu spojuje příběh hluboké lásky mezi hudebním skladatelem Otakarem Jeremiášem a učitelkou hry na klavír Marií Srnkovou. Kurátorem výstavy je Jan Kouba.

Milování v přírodě aneb Nejdůležitější akt na světě pohledem přírodovědy v Galerii muzea představuje originální expozici, která vznikla péčí Vlastovědného muzea v Olomouci (autoři Peter Adamík, zoolog, Miloš Krist, entomolog) a několik let úspěšně putuje po Česku. Dělá průvodce rozmanitými způsoby rozmnožování a námluv, ukazuje pestrost pohlavních orgánů ve zvířecí říši. Nechybí ani část věnovaná lidem. Výstava Květomluva – Květiny ve výtvarném umění zaplnila chodbu knihovny Prácheňského muzea a zpracovává téma ve dvou odlišných rovinách, jimiž jsou epické Ovidiovy básně resp. symbolika květin v křesťanském umění a lidové zbožnosti.

(lho)
Foto archiv Prácheňského muzea


060323pmh02


Přidej komentář